Plan dnia
Plan dnia:
7.00 – 8.30
Kontakty indywidualne z dziećmi – rozmowy, zabawy dydaktyczne, gry planszowe, układanki.
Kontakty indywidualne z rodzicami według potrzeb. Działania podejmowane z inicjatywy dzieci:
twórczość plastyczna, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne. Poranne zabawy ruchowe,
integracyjne, muzyczne i rytmiczne.
8.30 – 8:45
Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczne w łazience.
8:45 – 9.15
Śniadanie: rozwijanie umiejętności kulturalnego jedzenia.
9.15 – 9.45
Organizowanie przez nauczycielki sytuacji wychowawczych i edukacyjnych wynikających z aktywności, zainteresowań i potrzeb dzieci - opartych na treściach programowych i zadaniach programu rocznego.
9.45 – 10.30
Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, dydaktyczne, psychomotoryczne,
sprawnościowe, ruchowe – wybrane przez dzieci dowolnie z dostępnej w sali i ogrodzie
oferty. Zabawy badawcze i doświadczenia w kąciku przyrody. Spontaniczna twórczość
plastyczna. Samorzutne kontakty z książką .Doskonalenie czynności samoobsługowych.
Drugie śniadanie
10.30 – 11:45
Doskonalenie czynności samoobsługowych.
Spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, tematyczne, badawcze w ogrodzie przedszkolnym.
Obserwacje przyrodnicze. Zamiennie: zabawy ruchowe, muzyczne, rytmiczne na sali
gimnastycznej.
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu: czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne.
12.00 – 12.30
Obiad: rozwijanie umiejętności kulturalnego jedzenia oraz kształcenie zdrowych nawyków żywieniowych.
12.30 – 13.00
Zabiegi higieniczne po obiedzie .
13.00 – 14.30
Odpoczynek poobiedni: słuchanie literatury i muzyki relaksacyjnej. Zajęcia dodatkowe.
13.00 - 14.30 Dzieci młodsze
Odpoczynek poobiedni: słuchanie literatury i muzyki relaksacyjnej.
13.00 - 13.45 Dzieci starsze
Odpoczynek poobiedni: słuchanie literatury i muzyki relaksacyjnej. Zajęcia dodatkowe.
Zajęcia dodatkowe. Utrwalanie wiadomości zdobytych na zajęciach dydaktycznych, działania plastyczne, gry planszowe, układanki.
13.45 –14.00 Dzieci starsze
Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne i porządkowe.
14:30-15:00 Dzieci młodsze
Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne i porządkowe. Podwieczorek.
14:15 – 17:30 Dzieci starsze
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycielek wyzwalające samorzutną
aktywność dzieci – wspieranie indywidualnego rozwoju i uzdolnień. W sezonie wiosenno-letnim, zabawy ruchowe w ogrodzie.
15.00 - 17.30 Dzieci młodsze
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycielek wyzwalające samorzutną
aktywność dzieci - wspieranie indywidualnego rozwoju i uzdolnień. W sezonie wiosenno-letnim zabawy ruchowe w ogrodzie.